mandag 9. desember 2013

Oppdatering - borreliose

Har hatt 3-4 uker pause fra medisinen igjen, får dessverre allergiske reaksjoner i form av væskende utslett av Doxylinen og det er nokså ubehagelig, som sist gikk de relativt fort over.. Heldigvis..

Begynte på medisin igjen i dag for nå var smertene blitt så uholdbare at jeg hadde blitt gal før jul!


En fryktelig hodepine, som en kniv i pannen..
Jeg fryser samme hvor varmt vi har det, til og med i glovarmt bad..
Regndråper mot huden kjennes som hagl mot huden - i storm..
Vind mot huden kjennes som regn..
Leddverken kjennes som de verste influensasmerter..
Og de store ledda verker sånn at jeg ikke greier å ligge på siden..
Det iler i musklene som om noen stikker kniver i dem..
Stiv nakke, prolapser i ryggen som krangler igjen..


Sovner av utmattelse kl 23 og våkner igjen mellom midnatt og kl 3 og bare ligger og snur meg og håper at smertene skal forsvinne og søvnen skal komme tilbake..


Men, tre-fire dager til på medisin nå så er jeg klar til intensiv jobbing og etterpå julefeiring!

Hekkans borreliose!




Jeg ønsker meg et nytt Norsk Borreliosesenter, hvor vi borrelioserammede blir tatt på alvor, jeg ønsker meg at sykdommen blir anerkjent av resten av helsenorge, jeg ønsker meg aller mest et borreliosefritt blod, men det forblir vel bare en drøm..

Men noe er på gang. En sakte oppvåkning blant legestanden?! Les dette Borrelia: en sykdom forandrer verden av dr. Bjørn Johan Øverbye: http://nnh.no/vedlegg/1025.pdf


:)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...