lørdag 2. juli 2016

Lørdagsfri

Det er deilig å ikke ha noen planer!

Bare våkne og kjenne at hele dagen er min. Sånne dager er sjeldne og må nytes til fulle!

Jeg sto opp halv ni, luftet Freia og så lagde jeg scones. Det har jeg ikke lagd siden jeg gikk på ungdomsskolen i Tromsdalen, men husker det var såå godt! Nå tåler jeg ikke hvete lenger, men spelt går bra, så da ble det speltscones. Og de var minst like godt som jeg husker det.

Disse siste 4 får vi ta til lunsj


Vi gikk tur med Freia og så dro Rune avgårde for å jobbe dugnad i hangaren han leier 

Jeg tok fram sysakene mine og har klippet stoff og tenkt ut utseendet på 3 store puter


Midt oppi puteplanlegginga fikk jeg akutt lyst å dusje, så da gjorde jeg det. 

Og slettet håret med slettetang da det var tørt..

Og lekte med Snap-appen



Jeg tror jeg vil bli kanin (eller er det hund?) i mitt neste liv, tihihihi!

Rettetang på mitt hår er i grunnen veldig bortkastet arbeid når det er så fuktig i lufta som det er her nå. Bare jeg tenker på å gå ut døra begynner håret å dra seg sammen til krøller igjen

Måtte se, høre og danse til Justin Timberlakes Can't stop the feeling, det er sommerens gladlåt for meg

https://m.youtube.com/watch?v=ru0K8uYEZWw

Men så må man ut og få litt luft og da la jeg merke til noe hurlumhei borte i jordbærkassen min..

Har lagt hønsenetting og hardplastnett over bæra for å få ha dem i fred.. Men tror du ikke den heeelveddes stæren har outsmarted meg. Jaja, stæren liker jordbær og trenger dem sikkert og jeg er jo allergisk for jordbær uansett, så.. 


Men jeg gir meg ikke, det hadde vært veldig moro å kunne laget ett glass syltetøy av jordbær fra egen avling.. Dekker til på nytt med enda flere hindringer!

En tur innom Madla Amfi på 27 minutter resulterte i 1 bukse og 3 topper

Og på vei hjem, en tur innom mor. Hu kjeder seg fælt nå som det bare er ferievikarer der. Ingen "vetoge" å snakke med.

Ikke fikk hu dusja i går heller, litt pga at fredagskonserten gikk litt VEL tidlig av stabelen og at hu ville få den med seg.

I kveld er det en kjekk sykepleier på jobb så da ordner det seg med dusj i mårå!

Runes dugnad varte litt lenger enn planlagt, så den eneste planen vi hadde utenom de vanlige blir utsatt til i morgen! Haha, det blir supergøy og bilder kommer!

Og på nærbutikken i kveld traff jeg ei venninne fra barneåra jeg ikke har snakket med på veldig lenge og det ble en riktig koselig prat over grønnsakdisken.

En kamerat av sønnen sier det så fint, "det er så enkelt å treffe barndomsvenner, vi kjenner hverandre" ❤️

Nå er det middag, goooo løøøøørdag

1 kommentar:

Maria - Min oldemors hus sa...

De dagene som er helt uten planer er ofte de beste dagene. (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...