tirsdag 22. november 2016

Firkantstykker


Disse er kjempegode!

Fant inspirasjon til oppskriften på Trines matblogg, veldig trygt å prøve hennes oppskrifter, de er ALLTID gode

600 gr siktet spelt
400 gr sammalt spelt
100 gr solsikkekjerner
1 ts salt
2 ts sukker
1/3 pk tørrgjær
7,5 dl vann

Har alt i Kenwooden og elter på lav fart i 5 min, legger på lokk og lar heve 1 time

Har bakepapir i langpanna og klapper deigen jevnt oppi der

Dekker med den andre langpanna og lar heve 1 time

Strør på masse solsikkekjerner og bruker pizzahjulet og skjærer deigen i firkanter, 24 stk



Stekes i forvarmet ovn, 200 grader i 25 min

Deler dem fra hverandre når de er avkjølte og fryser dem i en diger tupperwareboks og tar opp når jeg trenger det. Tines fra kald ovn, 150 grader varmluft på 15 min

Snart tid for en matbit kjenner jeg..



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...