torsdag 1. desember 2016

En liten pause

Da snekkerne sendte bilde av det nye kjøkkengolvet bare kjente jeg at jeg måtte til Kleiva, og sykdommen er sånn at den går litt i dvale hver 4-6 uke og man får noen gode dager. Det trengs! Så i forgårs følte jeg formtoppen nærme seg og i går dro frk. Freia og jeg avgårde.

Det var stedvis glatt, regn og 2+ i lufta gav sludd i høyden, så i Byrkja og over eie var det 5 cm snø/sludd og siste kneika over eie kjente jeg at bilen sleit litt.. 

Men her nede ved fjorden var det (regn og) plussgrader og ikke glatt.


Pga mangler fra rørleggerne var det ikke mulig å få inn vann, arrgh, og pga at elektrikeren ikke er her så blir det ikke mulig å bruke komfyren, så egentlig er vi tilbake på 50-60 tallet. Vi har strøm, men ikke vann. Men så kom Olaf (vår gode nabo) han hadde funnet noen rørdeler, så det ble vann til slutt :-)

Kokte middag på vedovnen, tok litt tid, men ble bra!

Og nygolvet på kjøkkenet er bare helt perfekt! 

I dag har vi vært på lang tur i regnet, deilig frisk luft, 3+ fra morgenen av. Etterpå fikk jeg hengt opp gardiner på kammersa på lemen. Kjekt å kunne trekke for ved leggetid..

Nå har jeg hvilt og skal vaske de nye kjøkkenveggene med rødsprit og kanskje male litt.. Hvis kroppen vil.. Må bare hvile litt til først



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...