søndag 29. april 2018

Hagegleder

Jepp!
Vi liker det enkelt. Ikke bed og for mye «sånn» styr. Løkplanter som kommer opp av plenen/mosen ;-) er bra! Og alt som kan stå i potter er supert!

Roser finner du ikke i vår hage og heller ikke thuja. Men vi liker blomstrende busker og har rhododendron i mange varianter ved byhuset. Her på Kleiva går det dyr og siden rhododendron er giftige for dyr så blir det ikke slike busker her. Og det kjipe med rhododendron er jo at blomstringen er så kort, bare noen uker tidlig i mai

Her har vi lyst å ha busker som blomstrer til forskjellige tider slik at det alltid er noe som blomstrer. Men det koster jo litt å holde på med hage, så det får bli litt pø om pø og kanskje prøve å lage busker selv av greiner fra fine busker

Hadde egentlig ikke trodd at jeg skulle bli hageglad, men det er noe som har kommet med alderen, det er så tilfredsstillende å pusle litt med slikt

Klosterklokkene fant jeg under terrassen her i fjor vår, de fortjente å komme ut i lyset



Scillaløkene fant jeg under hekken ved byhuset for noen dager siden, de ble litt slappe når jeg grov dem opp, men til våren er de nok i god stand igjen


Minipåskeliljene blir plantet ut etter hver påske, så de har vi masse av langs gjerdene i hele hagen



Og så er det jordbær i ampel, pelargonia, sommerblomster og ruteliljer



Vi hadde en gjeng ruteliljer ved bekken i hagen, men de forsvant etter gravinga, så nå har jeg kjøpt nye som skal stå på samme plass

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...