mandag 16. juli 2018

Tørkesommer - vi ønsker oss regn!

11 uker uten nevneverdig regn gjør at det ser slik ut rundt huset her og nå kjenner jeg at det plager meg at vi ikke får regn. Lenger oppe i lia er det gårdsbruk som lever av jorda si og der er det akkurat like tørt og brunsvidd som her, de må jo ha mista nattesøvnen for lengst..


Det lille vannet jeg hadde samlet opp i ymse kar ute var infisert av fire (!) døde mus og en død fugl, så jeg kunne ikke bruke det på grønnsakene, det vannet måtte eplehekken få. Den trenger sårt vann den og..

I morgen kommer det et borefirma hit fra Telemark for å bore brønn både hos oss og hos andre her inne og det håper vi blir bra

Vi er glad i sol og sommer vi her på vestlandet, altså, for det er vi ikke akkurat bortskjemte med, men 11 uker med sol og sommervarme er i overkant mye og nå ser det ut for at det blir enda 10 dager med samme været..

Det vi ønsker oss aller mest nå er skikkelig masse forfriskende og livgivende regn over flere dager og SÅ ti dager med sol og sommervarme igjen

1 kommentar:

blooming home and garden sa...

Hei Elisabeth, ja nå er der virkelig knusktørrt! Det kom litt regn her i dag tidlig, men vi trenger mye mer!
Ser herlig ut på stedet deres, vi får nyte varmen også, selvom det er i overkant varmt for meg...
Har lagt deg på min bloggliste, så hyggelig å bli "kjent" med deg,

Klem, Ida

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...