fredag 29. november 2013

Tova tøfler - FERDIG!

Jepp

Det ligner noe nå.. Men passer foreløpig foten til en kjempe


Nå er jeg utrolig stolt! ;)

Har greid å strikke (rillestrikk!), felle av, sy sammen og tove mitt første par tøfler.

De ble grævla sjarmerende syns eg, angrer for at eg ikke lot det være enda flere løse tråder rundt kanten på dem, bare..

Den ene SER litt mindre ut enn den andre, men det er bare på bildet ;) - eller egentlig ikke, men de kan visst strekkes og formes mens de fortsatt er våte - og det er jo disse, hehe

Kjedelig farge? Nei, de har samme farge som hybelkaninene som ligger over alt her i hilfigenheimen, etter Freia og Tinka, matcher perfekt!


Og oppskriften fant jeg her - den var superenkel å forstå, takk til Alva som deler




Det har plaskregna i timesvis, Tinka var ute en snartur kl 7 i morges, vanligvis tar hu seg en kontrollrunde rundt huset, men i morges var det nok bare et ytterst nødvendig ærend som ble utført. Hu var inne igjen før jeg hadde fått på meg støvlene!

Kl 14 fikk vi (Freia og matmor) henne endelig med oss på "morgentur", hu misliker virkelig regn..

Resten av dagen har hu hatt det sånn :) Freia har ligget i stolen ved vinduet og kost seg.

Nå skal jeg lage tilbehør til lutefisken vi skal ha i kveld, mmmm, gleeder oss til årets første smak av julemat :)
Goooo fredag

2 kommentarer:

Jonna sa...

Så flink du er! Virkelig imponert!

Pauline sa...

Herlige strikkatøfler, neste gang lager du flere ender, så får du frynser også! ;-)

Deilig å senke skuldrene litt etter to julemarkeder, gleder meg til adventstiden, scrappetreff hos Linda og greier.. ;-)

Klem fra meg til deg! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...