fredag 9. desember 2016

Maleriet

Jeg kom over en kunstner for noen år siden som maler noen fantastiske bilder, der er så fin stemning i dem. Hun maler alt mulig og jeg la spesielt merke til noen flotte dyrebilder

Jeg sendte henne en epost med bilder fra Kleiva, av løa, tunet og noen flotte telemarkskyr og spurte om hun kunne male dem inn i samme bilde. Kua som bestemor og bestefar hadde var ei telemarksku, men henne har vi ingen bilder av


Etter noen uker kom dette i posten. Jeg tok det med og viste det til mor, reaksjonen hennes var så fin, haha, hun sa: "oi det va ei ronde ku" "men det e løå vår på Kleivå?" "Kin så har vore der å malt?" "E d du?"

Og når jeg fortalte hvordan det hang sammen lo hu enda mer og sa at det var et fint bilde, men at "det e nåke gale med kuå, hu e for tjokke" "og huset, kor e huset?"

Er enig i at telemarkskyr nok er litt mer "kantete"

Haha

"Kunstnerisk frihet", ble me enige om

Jeg elsker det, selv om kua er for rund :-)

God fredag


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...