mandag 5. desember 2016

Redesign av enda en lampeskjerm

Jeg syns sånne gamle lampeskjermer som er laget av svineblære er så fine. Det blir et spesielt lys i og av dem.


Denne skjermen kjøpte jeg på Toves Brukt og Antikk på Sandnes, lampefoten kjøpte jeg på NMSen for 25,-, "Lene Bjerre Design".. 75 kr totalt for denne lampen, jeg syns at skjermen er litt i snaueste laget, men elsker den så det må jo kunne fikses litt på




Da jeg rydda på hobbyrommet i byhuset fant jeg et morsomt bånd med noen små ravfargede trekanter hengende i lange frynser.. Og som vanlig var det "Kleiva" som poppet opp i hodet da jeg lurte på hva/hvor jeg kunne bruke dette, tihihi 



Så i dag, mens vi tørket etter den lange turen opp og forbi Moldbakkadn og tilbake, ble skjermen ny og litt "lenger"


Sydde båndet fast med nål og tråd og stakk bare gjennom de eksisterende hullene (svineblæreskjermer virker litt porøse og jeg er redd de skal revne) og det ble kjempefint! Det var en liten bit igjen av båndet og det lagde jeg en liten mansjett av som jeg festet rundt sokkelen, der hvor det ikke blir varmt.


Så nå står den og skinner i vinduet i ståva!

Lene Bjerre møter hilFigen, veldig vellykket designarbeid ;-))

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...