fredag 11. august 2017

3 mann i 5 timer

Timeprisen er 440 her inne i fjorden

Joda det er best å gjøre selv det vi kan gjøre selv


Det var veldig råttent og helt på overtid, men nå er det råtne av og nytt tak er på gang


Sønnen og jeg fjernet takstein, jeg sorterte ut de ødelagte og rengjorde og stablet de som var brukende. Han reiv hele taket og jeg kjørte det ned på bålplassen. Rune var på sagbruket oppe i lia og fikk nye materialer. Timene fløy

Vi må skifte en del bærende konstruksjon og noe av det er også gjort i dag. Jeg saget og sønnen fikk vridd ting løs og Rune fikk på plass nye bjelker

Nå står det helt åpent, lyst, luftig og godt


Hjørnet til venstre er verst, den langsgående stokken er råtten 50 cm inn så der må vi spunse. Det har vi aldri gjort før, så det går sikkert fint ;-)

Vi koser oss veldig med dette som kan virke så uoverkommelig, men som egentlig ikke er noe hokuspokus.

Rune har gått rundt med et stort glis hele dagen, han er i sitt ess når han får brynt seg på nye oppgaver. Vi er egentlig et ganske godt team, jeg ser gjerne løsninger der han står fast. Ikke alltid at ingeniørens hjerne er best 8-)

Nå er sønnen dratt ut på fjorden for å fiske og vi har fyrt kulegrillen, teriyakimarinerte kyllinglår med tilbehør står på menyen foreløpig, men kan fort endres dersom fiskeren kommer hjem med noe godt fra fjorden ;-p

God fredag




Et bilde helt på tampen bare for å vise at frk Freia OGSÅ er med. Etter å ha savnet å henge i skjørtene på matmor fikk hu mot til å gå opp i stillaset hu og, gode voffsen vår




Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...