torsdag 11. oktober 2018

Gratinert klippfisk

Nam så digg dette ble



Skrelte 5-6 kokefaste poteter og skar i 0,5 cm tykke skiver som jeg kokte opp og lot trekke i 10 min og helte av kokevannet og la dem til side

5-6 never purreløk i biter/skiver ble stekt med en ss smør og et par fedd hakket hvitløk på svak varme til purren var blitt myk. Så hadde jeg oppi 2 ss mel og spedde med 3 dl melk, litt om gangen til en fyldig saus

Så kokte jeg 400 gr klippfisk i 4 minutter og helte av kokevannet og delte stykkene i mindre biter og la dem i en ildfast form

Så hadde jeg sausen oppå og poteter oppå der igjen og til slutt en god haug med revet hvit ost

Et lett kajennedryss på toppen

200° i 20 min

Serveres med en salat og evt brød

Håper den smaker


1 kommentar:

Maria - Min oldemors hus sa...

Mmmm, lenge siden vi har hatt klippfisk nå. Fikk lyst å prøve denne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...