torsdag 21. mai 2020

Møt mine døtre

Jeg hører en sang langt bak i skolten når jeg holder på med Dahliaene jeg har sådd

Laaaangt baki, hører jeg «du mi datter Dahlia» eller «du vakre Dahlia»?

Kommer ikke på hvilken det er

Uansett; mine vakre døtre Dahliaene, ja ALLE heter bare Dahlia for jeg har sådd frøa sjøl og de fikk jeg av to Dahlia jeg kjøpte på halv pris på Europris i fjor, den ene hvit og den andre rååsa. Jeg har alltid syntes at Dahlia har vært flotte blomster, men har aldri visst at de vi kjøper i potte på butikken kan bli flerårige om de behandles rett. Det fant jeg ut på hagegal.no i fjor

Og jeg har lest MYE om Dahlia siden dengang. Dahlia kalles også Georginer, kjært barn, mange navn, ja du vet..

Frøa til Dahlia er ikke frøekte, det vil si at såddene ikke blir lik morplanten. Så mens mødrene fortsatt vil blomstre i hvitt og i rååsa, så vil døtrene blomstre i andre farger, kanskje til og med i mange FORSKJELLIGE farger

Jeg har 8 døtre som er såå kraftige og frodige, bare synd det enda er to mnd til blomstring



Og nå vet jeg hvilken sang det er!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...