tirsdag 7. mars 2017

Dagens gjøremål

Har hatt hvile som hovedmål i dag, men med hund så må man jo ut. Freia trives best sammen med flokken sin, så om jeg slipper henne ut aleine blir hu sittende å stirre på døra..


Tok med hund og kamera på tur etter frokost for det hender rett som det er at ei av ørnene sveiper over oss. Vi gikk i over en time, men ingen ørn å se. Da vi kom til Kleiva igjen satte jeg meg foran ogn for å varme de frosne fingrene mine litt og tittet ut vinduet og ut over fjorden og gjett hvem som fløy forbi..


Til lunsj greide jeg å søle makrell-i-tomat på duken på bordet i ståva og dermed ble det dukvask og frysetørking (!) av duk på snora bak løa. Det er minusgrader fortsatt, ja


Ellers har jeg hvilt og bare tatt livet med ro. Men har tatt fram det fine krydderskapet snekkeren lagde til meg og skal ha skjellakk på kvistene nå. 


Hadde bare krem, oker og bladgrønn linoljemaling her, resten av fargene er i byhuset. Men grønt er jo fint da og kan jo blandes med de andre to evt. Får teste litt å se. 

Maleriet på det øverste bildet kjøpte jeg for 3 år siden da jeg besøkte sønnen i Bø, masse fine brukt- og antikkbutikker der! Betalte 40,- for det. Sønnen syntes det var så stygt, og Rune og.. Så jeg sa vel at jeg kunne henge det på utedassen, men det blir det ikke noe av! Jeg syns det er grisefint!

Grisene skal inn i varmen!

Nå skal jeg lage middag, blir fiskekaker, løk og skivet potet i ovnen. "One pot wonder".

Og seinere skal jeg steike brød, har en surdeig som står og godgjør seg

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...