tirsdag 20. februar 2018

Dengang da

Da jeg hadde butikken min på Sola åpnet vi kl 10 og ofte møttes Elisabeth (som jobbet hos meg) og jeg til tur med hundene først og oftest endte vi opp her i Skiftesvik

Freia og Piffi ordnet nesten turen selv med løping og lek og på fine dager hadde vi med oss en kopp kaffe og kunne sette oss ned og prate og se på utsikten

Nå er det utbygging på gang i dette flotte området og det er laget bussvei bare noen hundre meter unna og bussene dundrer forbi mange ganger i timen


Tidligere møtte vi ofte rådyr her, nå ligger de ofte ihjelkjørte på bussveien

På berget der Freia står, hadde tyskerne under krigen fortøyd et av skipene sine og i bukta utenfor ligger et tysk ubåtvrak. På et berg over sundet er det masse flotte helleristninger. Masse historie i området altså

I myra nedenfor her var det masse salamandere og de har jeg trodd var freda?

Oppe på berget hvor Freia nå står lå det ofte fuglekadaver, fugler som ørnen antakelig hadde ekspedert

Det er synd slike perler blir ødelagt av utbygging og «fremskritt»

Så vill natur i bynære strøk er sjelden vare og nå er også denne perlen tapt og det på uhyggelig kort tid



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...