fredag 7. oktober 2016

Du ser jo så frisk ut




Takk, det er jo bra, eller....?!


Husk, du ser meg bare når jeg føler meg bra. Jeg greier 1 time før jeg må hvile i 5.. 

Jeg greier meg veldig godt dersom du ikke forventer noe av meg.. 

Symptomlista mi pr 6 oktober ser slik ut:

Søvnløs
Utmattet
Prikking i huden
Vondt i store ledd, hofter, skuldre, nakke, håndledd
Håret reiser seg på hodet mitt 5-6 ganger i timen døgnet gjennom (jækla ekkelt!)
Bilsyk (også når jeg kjører sjøl)

Synsforstyrrelser, tåkesyn
Tics
Hypersensitiv for lukter og lys og smak
Masse matintoleranser
Regn mot huden kjennes som hagl
Vind mot huden kjennes som regn
Tunga mi er brent
Urolig hjerte, ujevn hjerterytme

Stort hårtap
Vondt i hodebunnen
Øresus og fordreide lydopplevelser
Vanskeligheter med å svelge
Vanskeligheter med å snakke sammenhengende
Vanskelig å finne ord, stammer, stotrer
Konsentrasjonsproblemer

Kognitive problemer (drar igjen bildøra før jeg har fått med meg den ytterste foten 8-/ ja det er komisk, men også ganske vondt)
Sjangler, har ustødig gange
Svimmel
Gangsperr i hele kroppen
Husker dårlig
Dårlig korttidsminne
Muskelsvak

Verkende fingre
Kramper i legger og lår
Magekramper
(Nålestikk etter blodprøver verker i 5-6 dager
Nålestikk i finger etter blodprøve verker i 1-2 dager)
Operasjonshull i magen etter lapraskopi verker fortsatt etter halvannet år
Vektøkning 

Opplever svie i spiserøret når jeg spiser og drikker
Brennende følelse under huden
Følelse av elektriske støt
Følelse av elektriske strømmer under huden
Kløe på huden, spesielt underarmer og bryst
Svie i ledd
Følelse av at det bobler under huden

Hodepine
Tannverk
Kjeveverk
Vondt i vm-tanna (kunstig tann etter Norge-Brasil kampen, Fotball VM i 1998)
Dårlige tenner
Kløe rundt øynene
Plantar facitt, betente sener under føttene

Stramme sener
Stramme muskler (ikke fordi de er så trente ;))
Tennisalbue
Iskalde hender og føtter
Feberfølelse
Vondt i øret

Såre lepper
Munntørrhet
Føler meg bakfull
Aldri i form lenger
Kvalme
Oppkast

(Tungpustheten er heldigvis borte, en tur opp trappa i hilfigenheimen og jeg hørtes ut som jeg hadde løpt 5-mila på ski)

Sånn har jeg det hver dag, og dette mener helsevesenet i norge at jeg må leve med.. og mer enn antyder at det er ting jeg innbiller meg.. det er mange tusen i landet vårt som har det som meg, det viser aktiviteten på forum og ulike grupper på fb, vi blir ignorert av helsevesenet og mange havner i me-haugen, mange i ms-haugen og enda flere i fibromyalgi-haugen. Noen utvikler als og noen utvikler demens. Hvor mange av oss blir feildiagnostisert pga dårlige borreliosetester?!

Dette er dritskummelt og jeg er så redd

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Dette høres IKKE greit ut. Bare ett av punktene hadde vært nok til å sette mange av oss ut av spill. Jeg håper Tysklandstur kan bidra til å gi noen svar, for uvisse er heller ikke noe som bidrar positivt. Lykke til!

Elisabeth sa...

Takk, Maria, vi er optimister

Tross alt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...