onsdag 8. august 2018

Gresskarsuppe

Jeg fikk et par gresskar av en nabo så i dag har det blitt gresskarsuppe til lunsj
Har aldri smakt gresskar før, men de smakte mildt og godt



Og for å lage suppe gjorde jeg som følger:

Grov ut kjernen med ei skje og delte dem i skiver og skrelte dem og delte dem i biter

Tenkte at siden de smaker så mildt, så er det lurt å ovnsbake dem med litt olje og salt og en hel (!) skrelt hvitløk

Så de fikk stå i ovnen 30 min på 200° og det luktet HELT himmelsk på kjøkkenet

Puttet alt i ei gryte og hadde på 1 liter grønnsakbuljong og lot det koke til bitene var møre og moste dem med stavmikser

Så smakte jeg til med
2 ts sambal oelek
1 ss finrevet frisk ingefær
1/2 bx kokosmelk



Gresskarkjernene stekte jeg i ovnen med litt salt og sambal oelek til de poppet
De ble brukt som garnityr sammen med frisk timian




Nydelig og mettende gresskarsuppe

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...