onsdag 4. mars 2015

Gratinerte kjøttboller

Det har jeg aldri prøvd før, det er sikkert godt! 

Og det var det. Fant oppskriften på godt.no, men måtte tilpasse den sånn at den passer min mage og ingredienser i mitt matskap..


600 gr kjøttdeig
blandes med
1 ts salt
2 ss oregano
1 klype pepper
1 ts paprika
2 fedd presset hvitløk
1,5 dl finrevet parmesan
1 egg

Form til små boller (en full ss) og la stå å trekke en halvtimes tid i kjøleskap.

Varm olje i panna og stek bollene brune.

Tomatsaus
Finhakk 1 løk og et fedd hvitløk og ha dette i en gryte med 1 ss olje. Surr på svak varme til løken er myk. Ha oppi en boks moste tomater og en halv ts sukker og MASSE frisk basilikum

Kok under lokk i 10 min

Ha bollene i en ildfast form, hell over tomatsausen og topp opp med revet ost og la stå i forvarmet ovn 200 gr i 15 min til osten begynner å bli litt gyllen

Vi spiste salat til, men pasta og godt italiensk brød ville nok smakt supert til

1 kommentar:

Maria - Min oldemors hus sa...

Spennende, og en ny vri på kjøttbollene for min del. (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...