torsdag 2. februar 2017

Baconterianer

For å bli frisk må jeg kutte masse i matveien, også kjøtt, så nå går det stort sett i vegetarmat

Og "tofu kan erstatte bacon"

Ja særlig

Tofu smaker hoppetau (er heldigvis litt allergisk mot soya, så jeg skal ikke spise tofu)

På mandag fikk jeg sånn sug etter pannekaker og bacon, så da lagde jeg det. Kan ikke tro at 200 gram bacon en gang i skuddåret kan gjøre noe forskjell?!


25 g smør
275 g speltmel
1/2 ts salt
7 1/2 dl melk
3 egg
2-300 g bacon i skiver

Jeg pisker egga i kjøkkenmaskinen til fluffy eggedosis (det er ikke nødvendig, men det blir veeeldig gode pannekaker!)

Og så blander jeg salt og mel og rører inn melk til alle klumper er borte. Smøret smeltes og has i. Til slutt vendes eggedosisen forsiktig inn

Jeg orker ikke steike pannekaker på panna, så derfor kler jeg to langpanner med bakepapir, fordeler røra i dem og legger oppå bacon i skiver.

Putter begge langpannene i ovnen samtidig og steker i ca 30 min på 180 grader varmluft.

Bytter plass på pannene etter ca 15 min, vet ikke om det er nødvendig, men jeg gjør nå det da

Det smaker himmelsk med blåbærsyltetøy til. Nam!

Men nå blir det kjøttfritt eller fisk resten av  måneden! 



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...