mandag 26. februar 2018

På sengekanten

Når mor og moster var små, lå de i hver si seng på salen. Det gjorde jeg og bror også når vi var små. 

Da jeg ble 11 lagde far rom til meg i det som fram til da hadde vært kleskammerset og jeg husker jeg syns det var så deilig å endelig få sove aleine!

Da Rune kom i hus fikk han ligge på den vonde divanen som fungerte som gjesteseng på rommet mitt og der har han ligget uten å kny fram til lørdag morgen.

Divanen tok forresten fyr lørdag 😄


Salen har ikke vært i bruk de siste 20 åra, utrolig dumt, det flotte rommet! Det hendte av og til at sønnen hadde en lekekamerat på overnattingsbesøk da han var liten og da fikk han/hun bo på salen

Nå har vi kvittet oss med de gamle madrassene, dynene og putene og har kjøpt nytt. Rommet og sengene er skrubbet. Nyvasket sengetøy er lagt på og til helga kommer 3 venninner på besøk

I tillegg har Rune og jeg (endelig) flytta ut av pikerommet og inn på soverommet på kjøkkenlemen. Det var, må jeg innrømme, ganske rart. Sov ca 2 timer den natta

I alle år siden jeg var 11! har jeg blitt bysset i seng av sildringa fra bekken utenfor, men siden soverommet på kjøkkenlemen ligger i andre enden på huset så var det bare suset fra fjorden jeg hørte. Og snorking fra Rune da og det er jo ikke akkurat til å sovne av

Nå er det uansett jentetur på gang, jeg tenker å dra inn igjen i morgen, men må kanskje fordøye noe fastlegen vil fortelle meg i morgen tidlig, så avreise blir muligens onsdag..


Vi blir snart vante til lydene i vårt nye soverom (en av dem er jeg jo ganske godt vant med 🤪)

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Gratulerer med nytt soverom. Det høres ut som det er på tide, uvante lyder (av mange slag!) til tross. Håper dere finner roen, og at alt gikk bra hos legen.

Elisabeth sa...

Takk, det var på tide ja!
Og godt
Nå er me vante med nye lydar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...