torsdag 31. mai 2018

Middag for én

De to foregående dagene har jeg laga meg kalde vårruller med squash, paprika, avocado, gulrot, frisk koriander, risnudler og reker. Kjempegodt! Og en sterk peanøttsaus til, med frisk ingefær, hvitløk, chilipasta, vann og soyasaus


Hadde meg en hvil i 15-tiden (var 27° på soverommet i natt til tross for full gjennomlufting) og våknet SÅ lav på blodsukker og med DEN hjertebanken, så i dag trengte jeg noe som gikk megafort å lage og som metter etter to munnfuller.

Så da ble det salat av 1 ss majo, 1 ss rømme, en bit squash i terninger, avocado i terninger, 2 hardkokte egg i «terninger», reker og sitron og litt pepper. Mmm så godt! Og med ei skive nybakt surdeigsbrød til


Nå skal jeg sitte i skyggen med et stort glass iste og vente på at roen igjen senker seg i kroppen og mimre litt om far som hadde blitt 87 i dag om han fortsatt hadde vært blant oss


Gode far, tipper han hadde syntes det var stas at det er blitt sånn i pussen på Kleiva! Men han hadde nok ikke likt at båten ligger i naustet, eller jo, han likte ikke at vi dro ut aleine!

Kanskje jeg må gå til sjøen i kveldinga og prøve meg på stangfiske etter auren.. Eller kanskje må jeg prioritere å slå litt gress.

Tenker vi sier at vil-oppgaver trumfer må-oppgaver i dette været

😂 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...