tirsdag 18. september 2018

Granola

Magen (el tarmen) er i dårlig form og jeg er tilbake på helt glutenfri mat etter å ha spist hjemmebakt speltbrød noen år, men siden glutenfritt (kjøpe)brød gir meg frysninger, så spiser jeg granola - flrst butikkjøpt, men nå hjemmelaga, selvsagt



300 gr glutenfrie havregryn
0,5 dl sesamfrø
100 gr solsikkekjerner
50 gr gresskarkjerner
100 gr blanding av hakka mandler og valnøtter (eller andre nøtter)
1 ts ceylon kanel

Blandes godt

0,5 dl extra virgin olivenolje
0,5 dl rapsolje
0,5 dl honning

Blandes godt

Og så blandes alt godt sammen

Fordel på 2 bakepapirkledte stekebrett og sett i forvarmet ovn 150° varmluft og stek i 15 min

Bytt plass på brettene og stek videre i 5-10 min

Dette skal spises sammen med (gresk) yoghurt/cottage cheese/eller foretrukket melk

Man kan sikkert putte oppi tørka el frisk frukt/bær, men jeg tåler ikke fruktsukker så godt så det dropper jeg

Dette er mer enn søtt nok for min gane

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...