torsdag 20. september 2018

Prosjekt «tilbake til arbeidslivet»

startet for alvor sist uke. Jeg har gått til en fantastisk flink psykomotorisk fysioterapeut ett års tid som har fått meg på beina igjen og hun tipset meg om denne «ordningen» som fastlegen kunne søke om plass på for meg


Fikk først avslag, men så, etter en mer utfyllende søknad, fikk jeg plass og nå er jeg i gang. Opplegget går over tre dager hver uke og varer inntil 12 uker. Det er teori og trening, hånd i hånd og første uken kartlegges vi både fysisk og psykisk, med trappeløp, tredemølle, styrkemålinger og kompetansekartlegging og skjemaer, masse skjemaer. Og nye folk, masse nye folk å forholde seg til

Det er temmelig krevende, mer krevende enn jeg hadde sett for meg, men kanskje det blir mer overkommelig neste uke når alle testene er over

Er glad det er hviledager innimellom, for det trengs


I dag er det torsdag og fri, vel, ikke helt, har fått noen «stryke tøy»- og «reparere tøy»-oppgaver fra mor. Dårlig med den slags tjenester der hu bor. Så nå må jeg ut å kjøpe strykejern (!) (her i huset er alt strykefritt ;-)) og litt stoff til reparasjonsoppgavene. Og da blir det vel Jula og Stoff og Stil. De ligger i hver sin etasje i et bygg i byn her. Tror Jula selger strykejern..

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...