onsdag 26. april 2017

Har jeg gjort noe dumt - igjen?

Pipa i huset på Kleiva må males. På kjøkkenet har den vært gjemt innkledd bak panel og plater, men det er ikke lov lenger..
Den ser helt forferdelig ut, med sot og bek og skitt og støv
Man sier alltid "bruk faghandelen", men når man kommer på malingsbutikken på en lørdag, eller etter jobb så er det ofte ungdommer som står der. Som når man spør "hva gjør jeg med ei 100 år gammel pipe som er full av bek og sot utenpå" svarer "eg vett ikkje, men eg tror kanskje at.."
Da blir jeg litt tvilende på svaret..
Så derfor tok jeg turen innom faghandelen i formiddag, på en onsdag, og der fikk jeg råd om å bruke



for å vaske med, "jammen det er 100 år gammel seig dritt" argumenterte jeg, "ja men interiørvasken tar alt" sa damen "og så maler du over med denne etterpå. To strøk. Og hvis det fortsatt ikke dekker så stryker du på ett tynt strøk til"
Ikke helt tillittvekkende den siste setningen der



Og svimlende 604,- for de to produktene..

Nå er jeg spent. Fortsettelse følger

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...