søndag 30. april 2017

Filleryevask

Nå er endelig kjøkkensnekker og tømmermenn helt ferdige med jobben på Kleiva. Det har tatt nøyaktig 2,5 år å komme hit vi er nå så i helga har jeg feiret med å vaske alle filleryer, de var veldig skitne!



Men om de er ferdige så betyr det ikke at alt er ferdig, for det er masse arbeid som gjenstår, men det skal vi gjøre selv

Stue
Liste rundt åpning til kammers
Vaske og male tak

Kammers
Liste rundt åpning til stue
Liste rundt vindu
Slipe og male golv
Liste langs golv
Legge opp nytt elektrisk
Lute rundtømmerveggen

Kjøkken
Legge opp nytt elektrisk i kjøkken
Liste rundt vinduer
Liste rundt dør
Liste langs golv
Liste langs benk
Vaske og male pipa
Male lafteveggen
Fjerne maling fra bjelkene
Vaske og male tak
Male hyller og montere dem

Gangen
Fjerne papp og pappspiker fra veggene i gangen
Panele ene veggen på nytt med gammel panel
Male golv og trapp
Liste langs gulv
Male vegger
Male tak
Legge opp nytt elektrisk
Liste rundt vindu og dører
Lage dør til kott under trappa

Kammers på lemen
Fjerne koreapanel
Panele vegg
Male vegg

Kjeller
Rydde!
Dele av rom
Legge opp elektrisk
Legge ut vann

Utvendig
Vaske og beise terrasse
Vaske og male terrassegelender
Male under takutstikka
Male hjørnekasser
Male vindskier på nybygget

Jepp!
Oi, det ble jammen meg ei lang liste!

Og så er det låven og eldhuset..

Nei det blir nok ikke ferie i år heller

Og så skal jeg fjerne 80-tallsmaling fra noen av møblene, mange prosjekter altså og nå må formen min bare bli bedre

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Mista nesten pusten av disse listene, men det er jo godt å vite hva man skal bruke fritida til. (",)(",) Tror ikke mine lister er så mye kortere egentlig...

Elisabeth sa...

Ble så inspirert av lista di, og så er det noe med at vi fort ser oss blinde på hva som faktisk skal gjøres

Denne skal opp på veggen snarest og all ferie er avlyst inntil 2020, tihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...