tirsdag 16. januar 2018

Male mer

Linoljemaling tørker seint, men det er det eneste rette å bruke.
Alle flater i nybygget ble (dessverre) malt med moderne plastmaling og jeg begynte med plastmaling i trappegangen i gamlehuset og, men det ble så «dødt» i forhold til veggene som var malt med linoljemaling. Helt merkelig. Jeg la (heldigvis) fra meg penselen etter å ha malt et par m2. Med linoljemaling ble uttrykket riktig
Alle overflater i gamlehuset er malt med linoljemaling og det er det eneste rette. Blir så autentisk og fint! Det tørker seint, men tiden har vi jo!
Nå skal tak, taklister, dørlister, golv og golvlister samt trapp få malt seg
Og så kan vi krysse av nok et prosjekt fra gjøremålslista

Og mens jeg er i gang skal taket i kjøkken og ståve få et strøk, så da kan to ting til krysses av 💪🏻
Blir sterk i armene av dette 😄 og heldigvis er utholdenhet og pågangsmot til stede igjen
Jeg gleder meg til å gå i gang

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Jeg er jo så enig, så enig. Og etter hvert venner man seg til å planlegge sånn at tørketida ikke er noe problem.

Elisabeth sa...

Rune spør alltid om jeg skal male med ordentlig maling (altså den som tørker på en time)
Han blir like skuffa hver gang 😂
Det er bare å lære seg å la være å «ta på» før tidligst etter to døgn 😄

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...