mandag 6. oktober 2014

Sellerisuppe

Jadda, oppskriften sa 700 gram sellerirot, mine vakre miniatyrsellerirøtter veide 70 gram - tilsammen, hahaha!

Så da skar jeg likegodt opp 4 bunter selleri, 1 stor løk og de 4 tidligere nevnte miniatyrene, svisjet alt i litt olje i 10 min.

Så hadde jeg 1 liter grønnsakbuljong over og lot alt koke i 20 min før jeg hadde oppi 3 kokte poteter i terninger og kjørte det sammen med stavmikseren til en tykk deilig suppe

2 dl laktosefri kremfløte has oppi for å sette prikken over seller-i-en

Hadde helt til slutt oppi et syrlig eple i biter som jeg moste med stavmikseren da suppa var ferdig, ble noen spennende syrlige fiberbiter i den fra før yberherlige suppa :)

Smakte til med salt og pepper


Ferdig suppe



In the making

Pga trådene i selleristengene måtte jeg sile suppa, anbefaler sellerirot og ikke bunter :)
Men suppa ble kjempegod, frisk og mektig

Serverte med bacon og glutenfritt pitabrød som jeg skar i staver & sprøstekte i steikeovnen og til slutt et persilledryss på toppen


1 kommentar:

Anne-Eddie sa...

Nam,nam!! Endelig(mener det ikke!) hjemme fra tur. Sansynligvis den siste i år!
Klem fra Anne-Eddie ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...