fredag 17. mars 2017

Prosjekt TV-skap

Prosjektlederen (meg) er begynt å livne til igjen

Rune er litt bekymret for alle prosjektene mine, spesielt siden jeg ikke har så overvettes mye energi, så vi er enige om å ha kun ett prosjekt gående om gangen

Og nå er vi i gang med sjaining av det som skal bli TV-skap i huset på Kleiva

Skapet hadde en midtstolpe mellom de to dørene, veldig upraktisk når det skal stå en TV inni der, den har Rune saget av og festet på en av dørene. 

I går fjernet han to av hyllene inni skapet og platen som var bakveggen, det var en helt ny sponplate og den passet jo ikke

Nå har jeg sparklet noen spikerhull som var på midtstolpen og nå skal det tørke en halvtimes tid og så skal jeg pusse og sparkle igjen


og


Har kjøpt Rubinol linoljesparkel, farge "ask lys"


Den er holdbart ett år etter åpning, så derfor har jeg merket tuben med dato (og det hadde jeg ikke brydd meg med for tre mnd siden..)


Skapet har spor etter brun maling og jeg lurer på om de forrige eierne har brukt malingsfjerner eller lut for å få den bort..

Hvis det er brukt lut et det nemlig fare for at malingen gulner og man bør bruke skjellakk/sperrgrunn for å hindre gjennomblødning..

Men jeg tror jeg tar sjangsen på at det ikke skjer.. 

Har kjøpt mørk jerndioxsidrød linoljemaling til skapet og tenker å stryke ett strøk bare, får se hvordan det blir

Gleder meg til å male, men nå må det hviles


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...