mandag 13. mars 2017

Sunday night and I feel all right

Jeg skulle ha venninnebesøk søndag kveld og vanligvis kommuniserer vi via Snap, og pga at ruteren vår fikk "elektrosjokk" fikk ingen vite at vi var kommet hjem. Men løsningsorienterte damer ringte Rune så det ble en kjempefin kveld, med scrapping, prat, gode historier, mye latter, kake, kaffe, godteri og brus! 



Vi møtes fast én gang i måneden og så går det på rundgang, veldig kjekt. Ett par av oss har kjent hverandre siden vi var småjenter og så er det en miks av nye og gamle venninner. Alle med samme interesse for saks, lim og papir

Mitt prosjekt var å kle en tom Anthon Berg-eske med papir

Man trenger:
-En fin eske
-Nok papir i ulike varianter
-Lim (decoupagelim) i en skål
-Vann i en skål
-Pensel
-Akrylmaling


Start med å stryke lim på eska med en pensel, dypp penselen i vann først


Riv papiret i passe biter og bløtlegg det i litt vann for å mykgjøre papirfibrene


Kle eska ned papirbitene, stryk penselen med lim over papirbitene for å få ut eventuelle luftbobler


Når papiret tørker strekker det seg fint og laget med lim utenpå forsegler skjøtene


Papiret jeg skulle bruke på lokket var ikke stort nok til å dekke hele lokket, så jeg malte en matchende farge nederst på eska


Så bløtla jeg arket i vann, tørket litt av det


Og limte det på lokket


Så lagde jeg hull midt på lokket, lagde hull i et glitterhjerte og limte på før jeg trakk ei silkesløyfe gjennom. Silkesløyfa skal brukes til enkelt å ta av lokket.




Inni lokket knyttet jeg en fyrstikk fast i silkesløyfa slik at den ikke kan dras ut


Boksen er dekorert med gamle boksider og noter inni




Jeg elsker esker og bokser og skrin i alle varianter. De er jo så fine å oppbevare små skatter i.. Denne gjorde jeg enkel å åpne, det er bare å løfte i silkebåndet og en slik passer fint på mors hybel

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...