tirsdag 16. januar 2018

Jeg ante ikke at Rune

liker medisterkaker. Han sa det før jul! «Medisterkaker er kjempegodt!» Det har han aldri fått servert av meg, hvertfall.. Jeg tror knapt jeg har smakt medisterkaker engang!
Butikkene selger all julemat med 50% rabatt nå og i kjøledisken lå en diger pose med medisterkaker. Så da ble den med hjem! Best før dato 17. januar!
Så.. Lørdag ble det medisterkaker med surkål, potet, deilig saus og tyting
Søndag ble det rester til lunsj
Til middag søndag ble det grønnsaker i langpanne med medisterkaker i biter
Og da var JEG lei, så i går ble det torsk! Men så er det jo fortsatt 10 medisterkaker igjen i den posen 🙈 og jeg kaster ikke mat!
Vi spiser alltid suppe på tirsdager så det ble litt fleiping om at jeg skal lage medisterkakesuppe i kveld 😄
Men jo, det blir medisterkaker i suppa i kveld 😄
Skar opp 5 medisterkaker i terninger og brunet dem godt, hadde oppi en hakket løk og tre hvitløksfedd
Så skar jeg opp tre gulrøtter, et par stilker selleri, 4-5 mandelpoteter og en knutekål i terninger og stekte med noen minutter

Så helte jeg over 1 liter grønnsakkraft og smakte til med litt chilipasta og pepper

Ble god suppe, men medisterkaker skal ikke i handleposen igjen 😖

De 5 siste får Rune spise med rødbeter på brødskiva for det syns han visst også er så godt 😂

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Jeg tilhører den halvdelen nordmenn som ikke er spesielt begeistret for medisterkaker, så hadde jeg bodd hos dere hadde jeg nok vurdert å flytte ut før den suppa kom på bordet. (",)

Elisabeth sa...

Jeg tror ikke jeg har smakt det før, det har i hvertfall ikke gjort inntrykk.
Og dette var siste gang 😖

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...