mandag 22. januar 2018

Blomkålvinger

Det er så greit å prøve nye vegetarretter når jeg er aleine. Rune blir alltid så lang i ansiktet når det er vegetar på menyen, hehe

I dag ble det blomkålvinger og det var kjempegodt
Forvarm steikeovn 200°
Delte en halv blomkål i like store ‘vinger’
Blandet
4 ss hot salsa
1/2 ts kajennepepper
1/2 ts salt
1 ts paprika
1 ts spisskummen
1 dl melk
3 ss maizenna
1 dl speltmel
dyppet blomkål’vingene’ i røra og la dem på papirkledt steikebrett med litt olje på
Stekte 10 min, tok dem ut og snudde dem og stekte 10 min til
Spiste med salat, ris og litt chilisaus
Ble altformyemat til en person, neste gang skal jeg lage av en kvart blomkål
Inspirasjonen fant jeg på vegetarbloggen. Hadde ca ingen av ingrediensene som sto i oppskriften der, men dette ble veldig godt!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...