tirsdag 3. mars 2020

Ho-hohohooo

hørte jeg i kveld, det er kattugla sin lyd, det er den ugla som hadde barna sine sittende rundt i trærne på Kleiva for et par år siden, den er nattaktiv

Haukugla, derimor, er dagaktiv, og det gjør den lettere å få øye på enn de andre ugleartene og når den «snakker» i tillegg er det ekstra enkelt. Denne bor i trærne på nedsiden av Ryggjabakken

Dette er andre gangen vi «møtes» så nå tror jeg vi er blitt venner. Sist satt hu i ei høg gran og målte oss, men fant nok ut at hu ikke var SÅ sulten, hehe.

I går så jeg en stor fugl i et tre og trodde først det var ei due og gikk inn for å hente kikkerten og da jeg så det var ei ugle løp jeg inn igjen for å hente kamera

Jeg kom nok for nært på så hu fløy å satte seg på ei strømlinje, men jeg elget meg innpå og kom til slutt ganske tett innpå

Da jeg hadde fått tatt nok bilder og hadde fått naglabet (neglesprett), snudde jeg og gikk mot huset, etter noen sekunder tittet jeg over skulderen for å se om hu fortsatt satt der, men da var hu borte





Flott fugl og den andre uglearten jeg har møtt på nært hold her på Kleiva

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...