søndag 22. februar 2015

Huset på Kleiva

Mor har masse flotte fotografier fra Kleiva og disse har jeg kost meg med i dag før frokost. Mor og moster (87) er de to siste som ble født her og som fortsatt lever og som har minner om menneskene og livet disse fotografiene viser.


Jeg må skynde meg å få satt dem i system, og så må mor hjelpe meg med hvem de ulike menneskene er. Mor blir ikke akkurat yngre hu heller, 84 som hu blir i april.

I morgen må jeg ut å få tak i plastlommer som jeg kan ha dem i, så får mor hjelpe meg med å navnsette.

Veldig kjekt å se eksteriørfoto av husene her, umalte som de engang var, og vinduene og hagen og klesdrakten. På mange av fotografiene ser det ut for at de er i hverdagsklær. Og se den flotte kua! Har også funnet foto fra kammerset og stua. Veldig kjekt.

Litt av en skatt, ikke sant?! 


Jeg gleder meg!

2 kommentarer:

Anne-Eddie sa...

Åh, så heldig du er som kan sette sammen denne samlinga og ha en som har levd på denne tida til å hjelpe deg! Jeg har mange gamle bilder, men generasjonen over meg er desverre borte..
Ha en flott søndag! Klem ;)

Maria - Min oldemors hus sa...

Så flott at du har så mange gamle bilder å hente inspirasjon fra! Nå gjelder det bare å hente så mye informasjon som mulig ut fra dem som har noe å bidra med! (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...