mandag 2. februar 2015

Syr du?


Nei, jeg broderer ikke, men jeg har alltid vært fascinert over broderi (og tidsbruken) og syns det er synd at slike skatter skal gå tapt fordi de er "umoderne". 

Nå er det jo lov å tenke ut av boksen, og dette hadde potensiale syns jeg. Det var en del "uttrekte" tråder i det, men det var enkelt å fikse. Det kosta 10,- på gjenbruksbutikk. Lukta røyk og var ganske skittent, men med litt Milo og lett hånd ble det bra.

Nydelig! 

Tenk alt det arbeidet som ligger bak.. (Jeg er dessverre ikke utstyrt med tålamod og nåleteknikk, så dette er et helt uoppnåelig prosjekt for meg å få til.)

Men symaskinen og jeg er blitt venner, så det ble ei pute til ;)

Så da er to puter med ca samme utseende klare for å gjøre det mer "comfy" i den gamle slagbenken i Huset på Kleiva. Snart.


Brukte strykelerret bak på broderiet for å sikre trådene. En gammel 70-talls bordløper, en rest av ei brun dongeribukse og nytt (!) rødt stoff med polkadotter fra Stoff og Stil ble forsiden av puta. Rødt møbelstoff fra Stoff og Stil på bakstykket på begge. 

Min gode venninne Elisabeth har lært meg å sy bakstykket slik:


Genial "lukking" på puta!

Hvis du vil se ei som er skikkelig rå på gjenbruk av gamle broderier så anbefaler jeg bloggen http://lappesola.blogspot.no. Der flommer det over av inspirasjon! For ei flink dame! 




1 kommentar:

Jonna sa...

Fantastisk kule puter! Og for en glimrende idè for å ta vare på gammelt håndarbeid.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...