lørdag 9. september 2017

Gyngestolen som fór til Li

Jeg har et koselig bilde av mor som baby (tatt sommeren 1931) Hu sitter inntulla i ulltepper i gyngestolen på tunet på Kleiva. Det er sol og fint



Da mor så dette bildet igjen sa hu, "gyngestolen ja, den fór te Li"

Og så var det ei natt jeg ikke fikk sove og lå å gugla litt rundt på gamle fotoarkiver og der kom jeg over Ryfylkemuseets arkiver

Det er Ryfylkemuseet som har overtatt Litunet og i den forbindelse har de fotografert alle gjenstander og gjett hva jeg fant der, jo den gamle gyngestolen fra Kleiva

Artig

Det MÅ jo være den samme! Bare se spila som mangler bak mor på høyre side og legg merke til samme sted på gyngestolen nå



Det er satt inn en erstatnkng for spila som manglet!

Å så fikk jeg så lyst å spørre om å få den tilbake, men det kan man vel ikke?

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Ja, det må jo være den samme? Artig å vite at den finnes i god behold i alle fall. Og man forspør seg jo ikke... (",)

Elisabeth sa...

Etter "oppmuntrende tilrop" fra deg og andre så tenker jeg hvertfall å dele historien om gyngestolen med museet.. Eller kanskje jeg våger meg til å spørre om muligheten for å få den tilbake.. Hmm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...