torsdag 14. september 2017

Gruer meg

Skal til tannlegen om litt for å få nye tenner, oi, det hørtes nesten ut som at det er gebiss på gang, haha, nei det er ikke SÅ ille, ennå..

Vet ikke hva det er som gjør tennene mine så dårlige, men har hvertfall 5 porselenstenner til nå og i dag blir det flere

Tannlegen sier det er normalt.. Mye unormalt som er normalt

Uansett, tenner er viktig! Og jeg ville ikke vært uten en eneste en av dem

Den første mista jeg i Marseille i Frankrike! Jeg kom hjem fra Norge-Brasilkampen i -98 uten fortann oppe ;-) Som en ekte hooligan, haha

Det ble tatt et bilde av meg, smilende, uten tann, må se om jeg finner det, ganske morsomt! Eller kanskje jeg kasta det fordi jeg ikke syns det var så morsomt den gangen?! Hahaha

Tannlegen snakker uansett om VM-tanna hver gang jeg er der og i dag skal jeg i tillegg til nye tenner få blekeskinne, for nå er det bare VM-tanna som lyser opp der foran i munnen min


Herlig avspenning å gå tur i dag. Traff i tillegg svanefamilien. 2 voksne og 4 ungdommer. Veldig flotte fugler

Og se! Godt vær



Oppdatert etter tannlegebesøk:

3 bedøvelsespiler måtte til før dyret (meg) roa seg 8-/

En ulykke kommer sjelden alene

Da den midlertidige tanna ble brukket løs, forsvant halve tanna bakom 8-/ 

Og porselenet på den nye tanna var for tynt, så da tannlegen bare skulle pusse litt av den kom gullet gjennom 8-/ så den måtte sendes i retur

Ny midlertidig tann ble løsningen ei uke til, så det blir tannverk fremover også :-(

Men jeg kommer hvertfall til å ha blendahvite tenner når jeg våkner i morgen! Haha! Neida, får stoppe blekinga når de er blitt sånn gulhvite som VM-tanna 


3 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Ai ai ai, snakk om uhell i uhellet, eller noe sånt. Håper det ikke blir for vondt mens du venter på ny tann.

Ingvild sa...

Huffameg du! Det høyres ikkje noko kjekt ut! Eg er heldigvis ikkje like uheldig som deg, men tok nesten ei VM-tann for ei veke sidan. Ein kombinasjon av at eg bøyde meg ned på same tid som bonden fann ut at han skulle gi meg eit stort Norgesglas frå oppvaskmaskin. Knakk heldigvis berre av litt bakpå eine fortanna, kom meg til tannlegen som "lappa" i full fart, jau, lappa vil eg kalle det, ikkje fiksa det, og no har eg visst allereie klart å knekke av bittelitt nede igjen.. Den andre fortanna måtte eg rotfylle som student då ho plutseleg under ei forelesning gjorde utruleg vondt, det også etter eit eller anna slag ein gong i tida. Nei, tenner altså!!

Elisabeth sa...

Har heldigvis ikke vondt nå

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...