onsdag 27. september 2017

Naboens epler

Naboen vår her i byen har alltid hatt grønnsaker, frukt og bær i hagen og har alltid vært flink å høste

I år har jeg lagt merke til at de flotte eplene bare blir hengende, så i går spurte jeg om han ikke hadde tenkt å plukke dem, «nei fan det orke æ ikke i år (han e nordlending), vil du ha de!?»



Og det vil jeg jo! Blir ikke rare mostproduksjonen av de få eplene vi fikk på Kleiva i år..

«Veldig gode epler» sa naboen og det var de virkelig! «Treet er fra barndomshjemmet til kona og har stått her i 55 år».

Jeg tror aldri jeg har smakt så gode epler! Må spørre om å få ei grein jeg kan pode til våren!!!

I kveld skal vi presse epler, så da skal Johan få noen flasker med most som takk for eplene

Men først må de vaskes godt

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...