fredag 15. september 2017

Høste krydderurter

Jeg lagde meg et lite urtebed ved eldhuset i vår, med timian, rosmarin, gressløk, persille og mynte. Alle favoritter som brukes MYE





Mynte og rosmarin egner seg godt til tørking og nå har jeg plukket, renset og laget buketter som skal henges til tørk "oppe på tråppå"





Persille og gressløk kan også tørkes, men jeg syns de er mer aromatiske om de finklippes og fryses ned



Og nå er persille og gressløk lagt på frys



Så da har vi til noen middager utover høsten og vinteren..

Timianen skal greie vinteren ute (den flytta fra byhuset i vår etter å ha "bodd" i hagen der i 3 år), så den høster jeg ikke.

Den liker seg forresten ikke der jeg satte den, den er litt puslete, så til våren må jeg visst flytte den ut i sola (haha, det har jo BARE regna i sommer) og blande litt sand i jorda og se om det hjelper på trivselen

Gooo fredag

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...