mandag 23. juli 2018

Squashspaghetti med ovnsbakte cherrytomater og avocadokrem

Her går det i squash fortsatt


I dag ble det nydelig squashspaghetti med ovnsbakte cherrytomater og avocadokrem

Jeg har et juliennejern som jeg brukte til å skjære ut spagetti av squashen, men antar at ostehøvel for å skjære tynne skiver og kniv for å lage strimler funker like godt

Ovnsbakte cherrytomater blir bedre til lenger de står i ovnen, mine sto halvannen time på 150° så det er lurt å begynne med dem


Når tomatene nærmet seg ferdige kokte jeg opp lettsaltet vann i ei gryte dro den av varmen og hadde oppi squashspagettien, de fikk bare to minutter i det varme vannet

Avocadokremen lagde jeg av en avocado, litt sitronsaft, en god neve frisk koriander og et par stilker frisk mynte samt litt salt og pepper som jeg bare kjørte sammen i hurtigmikseren

Et nydelig, smakfullt og mettende måltid, Rune (veggisskeptikeren) skrøt til og med 😃

Og 

Ordet spaghetti kommer fra italiensk, av flertallsformen av ordet spaghetto, som igjen er en kortform av spago, som betyr streng eller tråd. Altså betyr spaghetti «små strenger/tråder» - og er ikke navnet på en type pasta.. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...