tirsdag 10. juli 2018

Borrelioseoppdatering 

Jeg er fortsatt under behandling hos klinikken i Tyskland. Og det går stadig bedre

For noen uker siden sendte jeg ned 7 glass med blod for ny analyse og nå er det bare 2 av blodverdiene som er utenfor referanseverdiene!

Det er jo helt fantastisk!

Denne gang kom det to knappe A4-sider i retur fra klinikken, mens det etter første analyse kom 6 tettskrevne sider

Legen på klinikken ringte meg når blodprøvesvarene var klare og gjentok ordene fra sist om at «du kommer til å bli helt frisk» Og nå har jeg endelig begynt å tro på det selv!

Ikke på grunn av blodprøvene, men fordi jeg kjenner at ting har endret seg i kroppen

Hodet er klart igjen, konsentrasjonsevnen er bra, leddsmertene i de store ledda er borte, synet har stabilisert seg, husken er bedre, nevropatien er borte (spesielt det ekle fenomenet at håret reiste seg på hodet mitt hvert 5 minutt døgnet gjennom, blæh) energien er tilbake (tiltakslysten er enorm 😂) og sist men ikke minst søvnen er tilbake. Jeg sover!

Problemet nå er at døgnet bare har 24 timer, haha, neida

Jeg skal  fortsette på naturmedisin ut året og skal sende ned nye 7 glass med blod i november

Jeg har fortsatt enormt lang restitusjonstid etter trening og derfor trener jeg ikke så ofte som jeg bør, jeg blir sliten av å ha så vond kropp etter trening. Men jeg er i aktivitet hver dag og ofte med noe fysisk, feks hagearbeid(!)

Yoga 1 gang pr uke, pilates eller svømming 1 gang pr uke og 7 min workout 1 gang pr uke. Ellers tusler jeg tur et par ganger i døgnet med Freia og bakken fra sjøen og opp til Kleiva tas alltid på høyeste intensitet og gjerne to ganger

Fysioterapeuten jeg går til mener dette et nok trening sålenge jeg yter maks, men jeg føler det går tregt med å komme i form igjen..

Jeg driver også med avspenningsøvelser og pusteøvelser og har nå lagt til mindfullnessøvelse i tillegg

For jeg SKAL tilbake i jobb

Ellers prøver jeg å holde meg til kostholdsplanen, ikkje rødt kjøtt eller svinekjøtt, ikke behandlet kjøtt (pølser/bacon), men mye fisk og mye grønt og ikke alkohol. Jeg har røket på pølser og bacon og alkohol noen ganger, men rødt kjøtt og svinekjøtt greier jeg meg helt uten. Og det med mat og drikke er enklest å overholde når jeg er aleine på Kleiva, da er det veggis og vann det går i, hihi

Dersom du lurer på om du har borreliose eller følgesykdommer du har ville jeg kontaktet BCA-clinic i Augsburg, det er noen måneders ventetid på klinisk behandling, men du får svar på tlf med en gang.

Behandlingen jeg får har kostet noen tusen, men jeg tok opp lån og syns det har vært verdt pengene. Alternativet for meg var å sitte i en stol å visne hen, nå har jeg et liv jeg gleder meg til å stå opp til hver eneste dag

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...