torsdag 19. juli 2018

Grave litt

Det var godt å få borret i går, og nå må jeg grave fram vannrøret, for brønnen skal kobles på der

Men hvor ligger vannrøret? Den eneste i verden som vet det er Olaf, for det var han som la ned røret. Jeg ringer Olaf

Det går ikke lange stunda før han og Rasmus er her, med ei snelle med snøre på under armen!

Nå skal det først måles vannmengde i brønnen, på vitenskapelig vis! Ikke via slepp-en-stein-og-tell-sekundene-og-gang-med-6-metoden

Så først bandt de en kork på snøret og jeg var med som metermål, når korken fløt var vi nøgde og knyttet en knute på snøret. Så dro vi opp snøret og bandt en bolt på og lot det gå til bånns



Forskjellen var ikke stor fra slepp-en-stein-metoden, så den gir nok en viss pekepinn. Men mindre vann i brønnen enn håpet, så der må kanskje nedi en liten salve dynamitt også..

Men det var graving dette skulle handle om. Vi har bare en "tåssjen" spade her så jeg spurte om å få låne en hos Olaf. "Eg ska hjelpa deg å grava", sa han. Snille Olaf! "Eg må berre gjera meg ferige med det eg heldt på med der oppe".

Jeg fikk låne spaden og begynte å grave litt, men så vet jeg jo egentlig ikke hvor vannrøret ligger, så det er best å vente på eksperten


Han fant vannrøret, så nå skal jeg fortsette litt til og så kommer Svein, rørleggeren og ser om det er godt nok.

Kjekt med sånne naboer altså!



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...