torsdag 8. juni 2017

En skal bli to

Har en fin heklet gardinkappe, den er for lang for ett vindu og for kort for to, og vi trenger to.
Fram med en gardinrest og inn i tenkeboksen med meg og der ble jeg noen dager.. Det spinner ikke akkurat fort rundt i hodet mitt for tiden

Litt antikk sytilbehør, en tommestokk og ei halvkvass saks ble nødvendige hjelpemidler

Klippet den hekla kappen i to og siksakket langs kuttkanten to-tre ganger

Så klippet jeg til to like store stykker gardinstoff som jeg rundet av i nedre kant nærmest heklestykket og sydde på i hver ende av heklestykket

Og siden jeg er lat gadd jeg ikke tråkle, jeg bare nålte, men det gikk bra. Tenker som så at den skal jo rynkes så da gjør det ikke så mye at den ikke er snorbein
Sydde til slutt løpegang langs hele kappen og resultatet ble en lett og luftig gardin
En annen dag skal jeg sy den andre kappen.. Den skal heldigvis være lik

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Synes dette var kjempelurt! Vurderer å kopiere ideen til noen av de kappene jeg nettopp fikk som var litt korte.
Og tråkling, det er for pyser. (",)(",)

Elisabeth sa...

Så gøy at en av mine ideer kan inspirere, du er jo kjempeheldig som fikk så mange fine hekla gardinkapper av tante
Og tråkling er definitivt for pyser 😂

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...