fredag 30. juni 2017

"Jeg forstår" - del 2

sa den hyggelige saksbehandleren hos NAV da jeg ringte igjen på tirsdag.


"Nei, jeg tror ikke du forstår, jeg ble arbeidsledig 19. februar og har dermed ingen arbeidsgiver. Hvorfor skal jeg da krysse av for Nei på at jeg ikke har jobbet hos arbeidsgiver? Det er riv ruskende ulogisk"

"Ja, men vi jobber ut fra det som står på skjemaet "alle felter må fylles ut" og du har ikke krysset av i felt 8.3 og 13.5"

"En muntlig avtale er juridisk like bindende som en skriftlig" sier jeg "jeg bekrefter at jeg ikke har jobbet i perioden jeg søker sykepenger for, kan ikke du være så grei å bare krysse av for meg slik at jeg kan få lønn? Jeg fikk lønn sist 20. mars og kontoen er tom".

"Jeg beklager, vi må ha det skriftlig fra deg, sender deg skjemaene i retur slik at du kan krysse av på de feltene som mangler. Du kan merke konvolutten med HASTER så skjønner vi at dette er noe vi må prioritere"

I dag kom skjemaene i retur, jeg har krysset "nei" på om jeg har arbeidet hos arbeidsgiver i perioden.

Jeg har skrevet HASTER på konvolutten.

Nå gjenstår det bare å se hvordan NAV forstår HASTER




God fredag ønskes






og tipper helga hadde blitt enda bedre med penger på kontoen

2 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Jeg blir helt dårlig av dette... :(

Elisabeth sa...

Nav, altså..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...