torsdag 15. juni 2017

Vålolla

I går kveld kom endelig sønnen hjem på ferie og i dag teamet hele gjengen opp langs kjøkkenbenken og laget glutenfrie vårruller (av "rispapir" ikke filodeig), 3 friske til forrett (bare med grønnsaker - de var knallgode!!!) og resten grillet i ovnen til hovedrett (med reker / svinekjøtt) også veldig gode

Jeg laget dipp og sauser som fikk stå å trekke ei stund og siden jeg husker så dårlig måtte jeg ha lapp på ;-) 

Masse gode grønnsaker og friske urter (hvitløk, koriander, gressløk, ingefær, mynte)

(Glutenfri) soyasaus er et must som ingrediens i alle sauser/dipper og ellers brukte jeg sesamolje, hoisinsaus, fiskesaus, eddik, lime, peanøttsmør, sambal oelek, honning og sitron

Supergodt og superenkelt, tar litt tid, men med en lineup som i kveld hvor sønnen tok seg av bløtlegging av rispapiret og skrelling av rægan og jeg tok meg av kutting av grønnsaker og pakkinga og rune steiking av kjøtt og pensling av ruller før de skulle i ogn så gikk 15 ruller (3 friske) unna på en time

Og ALT ble spist opp 8-/



gu så mett eg e


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...