torsdag 1. juni 2017

Borrelioseoppdatering og helsa generelt

Jeg ser på loggen til bloggen at det er mange som leser innleggene om borreliose, og det er nok enkelte som lurer på hvordan det går, om jeg blir frisk

Jeg har tatt naturmedisin i ca 3 mnd nå, litt av og på den siste mnd pga annen sykdom

Jeg har fortsatt mye smerter i muskler og ledd, alt er egentlig som før, men jeg har fått mer energi og bedre utholdenhet og jeg sover fra 23 til 7! 

Men det er langt igjen til jeg er mitt gamle jeg og noen ganger lurer jeg på om det bare er noe jeg har drømt at jeg var i sånn god form, det er så fjernt nå.

Jeg føler meg som en treg gammel dame, alt jeg gjør tar himla lang tid. Alt annet går fryktelig fort. Kjører i 50 og føler jeg ligger i 80. Og det føles som jeg kjører i tunnel. Er ukonsentrert, distré og glemsom. Blir fort sliten og de siste dagene kjenner jeg den der ekle "utmattethet-følelsen" komme sigende igjen. Og det eneste jeg har lyst til er å krype under dyna og å sovne.

Jeg skal på revmatismesykehuset i Lillehammer i løpet av sommeren for å lære å "mestre hverdagen med fibromyalgi". Det er fastlegen min som anbefalte meg kurset

Jeg tror jo ikke selv at det er fibromyalgi jeg har, men siden smertemestring er en del av det som skal gjennomgås så har jeg lyst å delta

Har ennå ikke bestilt ny time på borrelioseklinikken i Augsburg, syter så med reisen, men eg må jo det.. Eg VIL bli frisk

Etter det stygge fallet jeg hadde i vinter har jeg fått en lammelse under høyre fot, men siden det bare er i huden er det ikke noe å bry seg om sier fastlegen.. Neivel.. Nå har det spredd seg til hele leggen, er det fortsatt ikke noe å bry seg om, tro? Venstre kne er fortsatt hovent og blir veldig stramt utover dagen, så det er tydelig at det store hematomet fortsatt er der

Humøret er det heldigvis ingenting i veien med, jeg ble fra naturens side utstyrt med et lyst syn på livet og ser humor i det meste og kaster ikke bort tid og energi på å være sur og lei. Jeg trøster meg med at ting kunne vært så mye, mye verre. 

Men det er kjipt å være syk, altså. Det blir mye forsakelse og dårlig samvittighet, men skal jeg ha det greit med sykdommen må jeg det. Dårlig samvittighet hadde jeg nok hatt om jeg var frisk og..

Nå skal jeg plante noen slike skjønnasser, murtorskemunn, det er enkle vekster for ei som ikke orker å stelle i hagen. De vokser vilt rundt oss i området rundt byhuset så det er bare å forsyne seg. De syns det er storveis med mur og betong. 


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...