fredag 2. juni 2017

Kattugleunge

I går gikk jeg ned på stykkje for titte på noe og plutselig så jeg den karakteristiske fasongen til ei ugle i et av frukttrærne. Hadde typisk nok ikke kamera med så jeg listeløp opp til huset for å hente mobilen. Hu satt der da jeg kom ned igjen også og så ut som hu sov

Freia har hatt fugl i munnen før hu, så hu var ikke så interessert ;-)


Kom så nært at jeg kunne tatt på den, men jeg er livredd fugler så jeg nøyde meg med synet og tanken på at jeg kunne ta på den

Gikk ned igjen litt seinere og da hadde hu flytta seg lenger opp i treet og var våken, fulgte meg med øynene og beveget hodet


Jeg ble sittende ute på terrassen for å se om uglemor var i nærheten og i 22-tiden kom hun flygende med kveldsmaten

Flott fugl uglemor også, brun med rundt hode og avrundete vinger og lagde lyd som hørtes ut som huit huit huit

Er spent på om lille uglebugle sitter der fortsatt..

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...