lørdag 24. juni 2017

Pipa på kjøkken - del 3

Jeg søkte ekspertråd når det kom til oppussing av den 100 år gamle pipa på Kleiva
Forhistorien
Del 1
Del 2
Svaret fra produsenten kom dagen etter at jeg klagde, men jeg var så lei hele pipeskiten at det gikk i glemmeboka
Mye anklager "mellom linjene" både mot faghandel og meg og da jeg spurte produsenten hvem "vi" er som skal skaffe TreStjerner sperrgrunn så hørte jeg ikke noe mer.. Her er mailsvaret fra produsenten (jeg har fjerna navnet på butikken jeg handla i)

Hei Elisabeth
For det første er det synd at Xxxx Xxxxx har anbefalt Butinox Interiørvask. Hvis det har blitt opplyst at det er et spesielt skittent underlag, så har vi andre midler som er sterkere, som ville fjernet mer (og lettere) de urenhetene som er i overflaten. Vi anbefaler TreStjerner Gulvrens eller Tyrilin Panelrens i slike tilfeller.
For det andre, er det ikke noe poeng å legge et nytt, tynnt strøk. Malingen skal legges normalt/fyldig på. 
Det er vanskelig å garantere for hva som skal til for å stoppe gjennomslaget. Vi vet ikke hvilken type rull eller hvor fyldige strøk som har blitt lagt på, første, andre og tredje gangen. Jeg ville rullet jevnt og godt på, der hvor det er gjennomslag, og latt det tørke. Hvis det blir vesentlig bedring, fungerer malingen, og da er det bare film-tykkelse det kommer an på. Dersom det ikke blir noen bedring, må vi heller skaffe noe TreStjerner Sperregrunn. Den har svært gode sperrende egenskaper.
Med vennlig hilsen
Scanox AS

Jeg orker ikke gjøre noe med pipa nå uansett :-/
Men "vi" er nok Scanox, tror du ikke?

1 kommentar:

Maria - Min oldemors hus sa...

"Vi" er nok Scanox, får vi tro. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...