tirsdag 6. juni 2017

Mus in the hus

I går var jeg i kjelleren en tur og plutselig hørte jeg noe krafsing i taket. Altså i ståvegolvet. Arrrghhh! Blir så oppgitt over de der småtassene som klemmer seg inn de minste sprekker!


Under renoveringen av huset ble det satt på musebånd langs hele grunnmuren og under hjørnekasser og alle tenkelige steder, men så glapp det vel en plass likevel.. 


Lada musefella med komleflesk, plasserte den på ei hylle i kjelleren oppunder ståvegolvet og tok det egentlig nokså med ro. 


Kl 22 satt eg i ståva og stelte litt med Freia og plutselig kom musa pilende over ståvegolvet!


Helsikken! Måtte lade enda ei felle!! Men det er jo ikke noe greit å ha hund og musefelle med godsaker i i samme rom så da plasserte jeg fella i en trekasse med hull i enden og håper det beste

Nå er det musebaluba på Kleiva! Ønsk meg god jakt!

4 kommentarer:

Ingvild sa...

Hihi, unnskyld den vesle låtten, grusomt kjedeleg det der, men litt moro også! Lykke til med jakten! Surdeigsbrød og eit glas mjølk funka i gamlahuset ;-)

Elisabeth sa...

Haha, får prøve det hvis ikkje flesk funker

Maria - Min oldemors hus sa...

Æsj! Mus er ikke særlig sjarmerende - god jakt!!!

Elisabeth sa...

Takk, men har ikke "haill" ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...