lørdag 17. juni 2017

Ha do lost på sosi?

Eller sjussi som mor sier. Nå viste det seg at han som fikk spørsmålet over og trodde han skulle få sushi fikk sursild.. 

Ikke helt enkelt med fremmed språk og "nye" matretter og fremmedspråklige som snakker norsk så godt de kan

I går spiste sønnen og jeg sushi fra Sabi, Rune skulle på sommerfest med jobben sin. Vi gjorde det enkelt på altanen med pinner og plast (og kniv og gaffel til meg, hehe)


Sønnen er skikkelig sushinerd og spiser rå tunfisk, smørfisk og laks, jeg spiser "spicy" makiruller med laks og avocado. Jeg har spist sjussi 4-5 ganger og syns det er "greit nok"

I kveld blir det salta og heimerøyka bacon frå Telemark, ein riktig godbit fra der hvor sønnen bor. Attåt sommarleg salat, tenkjer eg, seier han på "Telemarksmål"

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...